Ellen Hodakova Larsson, son koleksiyonunu Paris Moda Haftası’nda sunmadan önce prestijli LVMH Ödülü’nü kazandı. Bu ödül, kırmızı halı etkinliklerinde artan varlığıyla birleştiğinde -örneğin Cate Blanchett’in dikkat çeken 102 kaşığıyla- genç İsveçli tasarımcının çalışmalarına daha fazla ilgi duyulmasına yol açtı. 2025 bahar koleksiyonu, “Eski binicilik çizmeleri abiyeye dönüştürülebilir mi?” sorusuna güçlü bir “Evet.” yanıtı vererek dikkat çekti.
Larsson, atıl stokları akıllıca ve bazen gerçeküstü bir şekilde manipüle etme yeteneği ile tanınıyor. Saoirse Ronan, yeni filmi “Outrun”un gösteriminde dikkat çekici bir görünümle karşımıza çıktı. Filmde, İskoçya’nın ücra takımadalarında RSPB için gönüllü çalışan ve alkol bağımlılığından kurtulmuş bir kadını canlandırıyor. Ronan, Jimmy Choo ayakkabıları ve tasarımcının 2024 sonbahar koleksiyonuna ait, mumlu ceketle kaplı bir elbiseyle göz doldurdu. (Ceketin gövdesi eteğin ucuna asılırken, ekose astar boyundan bağlı bir elbise görünümü veriyordu.) Bu tasarım, Balmoral estetiğini modern bir şekilde yeniden yorumlama başarısını gösteriyor.
Son olarak Alexa Chung ile iş birliği yapan Barbour, Larsson’ı kendi dünyasına dahil ederek büyük bir adım attı. 32 yaşındaki tasarımcı, çocukluğunu Strängnäs yakınlarındaki bir at çiftliğinde geçirdi ve modaya yaklaşımı, bu kırsal ortamın değerlerine dayanıyor: eldekiyle yetinmek ve tamir etmek. Hodakova’nın tüvit ceketi, boyunda bağlı bir gömlek görünümü vermek için yerleşik gömlek kollarıyla geliyor; ayrıca monogramlı bezler ve geleneksel argyle kazaklar shin-length eteklere dönüşüyor. Tasarımcı, “Yeni bir şeye ve yeni düşünme yollarına merak duymakla ilgili. Bu, sisteme değişiklik getiren bir şey. Hodakova’dan çift gömlekli bir elbise aldığınızda, bu yeni bir yapı türüne ‘Tamam’ demek gibi ve bunun sadece kıyafetlerle ilgili olmaktan daha büyük bir şey olduğuna inanıyorum.” diyor.